27 september, 2016

Galatea lanserar webbmagasin

I samband med Stockholm Beer & Whisky Festival, som inleds den 29 september, lanseras Craftbeer.se i ny skepnad. Sajten drivs av dryckesföretaget Galatea och har tidigare bland annat presenterat företagets stora sortiment av svensk och utländsk hantverksöl. Den nya versionen av Craftbeer.se kretsar kring ett webbmagasin som riktar sig till alla som gillar hantverksöl.

– Intresset för hantverksöl fortsätter att öka. Det finns stort sug efter nyheter, tips och reportage och vi vill vara med och fylla behovet, säger Stefan Åbrodd, Brand Manager öl.

Han fortsätter:

– Innehållet på Craftbeer.se är till för alla som gillar hantverksöl och ska lyfta fram bra och roliga grejor, oavsett vem som tillverkar eller säljer dem. Vi drar vårt strå till stacken för att den svenska ölscenen ska vara så rolig som möjligt.

Vid lansering innehåller magasinet bland annat intervjuer med hyllade bryggeriet Brewski från Helsingborg och Bronx Brewery från New York (vars öl nu börjar säljas i Sverige) och egenproducerade på plats-filmer från Kalifornien med bryggerierna Ballast Point och Speakeasy. Här finns även en tillbakablick på hur smaksatta öl blivit så populära och en matig guide för hembryggare. Bryggartipsen kommer från hembryggarna Kalle Andersson (flerfaldig prisvinnare) och Nina Schultes, som är på gång att dra igång ett kommersiellt bryggeri.

Craftbeer.se har en funktion – så kallad Craftgear – som gör att läsaren själv kan välja nivå på delar av innehållet, baserat på den egna kunskapsnivån.

För frågor, kontakta Pontus Tegnér på 0704-96 05 90 eller pontus@galatea.se.



Galateas Nyhetsbrev

Hör av dig till oss!

Kontakta oss