Köpvillkor

Information om beställning:
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till order@tshirt.se eller ring 0321-27920. Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning

Leveranstider:
Alla varor skickas med Posten och våra normala leveranstider är 3-5 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på e-postadress order@tshirt.se. Vid försenad leverans har du alltid rätt att häva ditt köp. Risken för inhandlade varor övergår till köparen när leveransen görs.

Priser:
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Frakt:
Alla varor skickas med Posten. Leveranstiden är 3-5 arbetsdagar. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på e-postadress order@tshirt.se. Frakten kostar 59:- och dina varor kommer antingen skickas som brev (ej spårbar försändelse) eller så kommer paketet lämnas ut till närmaste ombud. Transportskada anmäls till det postkontor där du hämtat ut varorna. Om du upptäcker skadan då du kommit hem tar du med hela paketet (varor och embalage) till Posten för en skadeanmälan.

Betalsätt:
Vi använder oss utav Payson som är PCI DSS certfierade. Payson använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering och betalväxeln tillhandahålls av Payson. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. Endast kort utfärdade av Svenska banker tillåts.
Önskar du betala med faktura väljer du detta betalningsalternativ i kassan. När leveransen med dina varor är på väg till dig e-postas fakturan till den e-postadress du angivit i din beställning. Betalningsvillkor vid detta betalningsalternativ är följande. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Fakturan är ditt kvitto.

Information om Personuppgiftslagen (PUL)
Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

Information om Ångerrätt, Reklamation, Retur, Byte
Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits eller varor som tappar sitt värde vid leverans. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Vill du reklamera en vara meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på order@tshirt.se eller telefon 0321-27920. När du har meddelat oss så skickar vi en förbetald returfraktsedal och anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN)

Retur skall ske inom 14 dagar från leveransdagen under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning. Vi följer distans och hemförsäljningslagen. Varan skall returneras med originalförpackning och i väsentligen oförändrat skick. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.

Vid byte av produkt, t.ex vid ändring av storlek med mera gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig. Kom ihåg att alltid meddela oss via telefon 0321-27920 eller via e-post: order@tshirt.se innan du vill byta dina varor.

Ej uthämtade paket
Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så debiteras du vår kostnad för att skicka ditt paket fram och tillbaka samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra.

Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.


I tillägg till köpvillkoren gäller nedanstående villkor speciellt vid biljettköp
Köp av biljett kan ångras fram till dess att betalning har skett. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte vid köp av biljetter och du är därför bunden av ditt köp när betalning har skett. Förlorad biljett ersätts inte.

Biljetter levereras via e-post och måste visas upp i entrén för att få tillträde till evenemanget.

Personligt bruk
Biljetter får endast köpas för personligt bruk och får inte köpas och/eller vidareförsäljas i kommersiellt syfte. I de fall det finns restriktioner för antal biljetter per köp och kund så får max antal biljetter inte överskridas.

Inställda evenemang
Du ansvarar själv för att kontrollera att evenemanget inte är inställt, flyttat eller annars ändrat. Vid inställt eller flyttat evenemang bör du omedelbart kontakta Galatea. Galatea ansvarar för frågor om till exempel återlösen av biljetter. Galatea återlöser biljetter vid inställda evenemang.

Återbetalning
Om du har rätt till återbetalning av köpt biljett ska du senast /ange tid/ månader från datumet då evenemanget skulle ha varit, meddela detta till Galatea och uppge kontonummer och bank till vilket återbetalning ska ske. Om detta inte görs förfaller rätten till återbetalning. Detta gäller både vid inställt evenemang och i de fall då biljett har makulerats och du har haft rätt till återbetalning.



Galateas Nyhetsbrev

Hör av dig till oss!

Kontakta oss